قیمت نما ترمووود

ترمووود چیست و چگونه تولید می شود؟

استفاده از مواد مختلف جهت نما و تابلو سازی جهت نمای ساختمان ها و سردر مغازه ها به صورت کاربرد دارد. امروزه از انواع مختلف فلز و چوب و پلاستیک در ساخت نمای ساختمان یا سر در مغازه ها و تابلو سازی استفاده می گردد .برخی از انواع متریال که جهت نماسازی یا تابلو سازی استفاده می شود عبارتند از:

 

  • کامپوزیت
  • چوب
  • استیل
  • بنر فلکسی
  • استیل
  • آلومینیوم
  • و غیره

طراحی تابلو ترمووود

استفاده از چوب از قدیم الایام جهت ساخت و ساز خانه و یا لوازم خانه و نمای ساختمان و در و پنجره کاربرد داشته است. اما چوب دارای مقاومت پایین می باشد و پوسیده می شود امروزه در کشورهای مختلف از فرایند های فرآوری جهت تبدیل چوب جهت  استفاده در نماهای بیرونی و دکوراسیون داخلی و تولید در و پنجره و کمد استفاده می شود. امروزه با استفاده از حرارت و بخار آب که به آن ترموود گفته می شود چوب را فرآوری نموده و مقاومت آن را بالا میبرند. فرآیند تولید چوبهای ترمووود به شرح زیر می باشد:

ابتدا چوب ها را برش داده و در ابعاد مختلف تولید می‌کنند سپس درون دستگاه های مخصوصی دمای آنها را تا ۱۰۰ درجه سانتی‌گراد و در مرحله بعد تا ۱۳۰ درجه سانتیگراد تحت شرایط خاصی گرم میکنند این کار باعث خشک شدن چوب و کاهش رطوبت آن می شود.ساخت تابلو ترمووود

در مرحله بعد چوب ها را تا حدود ۱۸۰ یا ۲۲۰ درجه حرارت می دهند در این حالت کلیه صمغ و رطوبت و رزین از درون چوب خارج شده و چوب ها ساعتها در این دما باقی می‌مانند.

در نهایت چوب ها به آرامی سرد شده تا دمای آن به ۱۰۰ درجه سانتیگراد برسد .سپس در محیط همراه با بخار آب قرار داده شده تا رطوبتی استاندارد در حدود ۴ تا ۶ درصد پیدا کند. با استفاده از این روش مقاومت چوب بالا رفته و از پوسیدگی آن جلوگیری می شود .

در این روش به دلیل دمای بالایی که قرار داده می شود،  زنجیره‌ های سلولزی چوب شکسته شده و رزین ها و اسیدهای آمینه آن خارج می‌شود و در آینده از رشد و تکثیر هر گونه حشرات و جانوران میکروسکوپی جلوگیری می شود.
چوب ترموود به دو روشودر دو کلاس  S , D  تولید می‌شود .کلاس S برای استفاده در محیط های داخلی و کلاس  D جهت ساخت دکوراسیون خارجی و محیط بیرون ساختمان  استفاده می شود.

 

قیمت نصب نما ترموود جهت حروف برجسته در تهران

استفاده از چوبهای ترمووود برای تابلو سازی و نصب حروف برجسته در تهران و کرج و اراک بسیار کاربرد دارد و برای ایجاد یک فضا و دکوراسیون و نمای خارجی متناسب با طبیعت و شیک از آن استفاده می‌شود. جهت نصب نمای ترموود برای دکوراسیون خارجی فروشگاه یا درب منازل باید به تابلوسازان حرفه ای مراجعه کنید .هزینه نصب نمای جهت ساختمان سازی و نصب و حروف برجسته به نسبت کامپوزیت گران تر میباشد. اما با توجه به سلیقه مشتریان و نیاز به افراد و با توجه به شرایط محیطی مورد اقبال بسیاری از فروشگاه ها و صاحبان کسب و کار قرار گرفته است.قیمت تابلو ترمووود

جهت طراحی و نصب نمای  ترمووود و ساخت حروف برجسته با قیمت ارزان برای فروشگاه و سردر مغازه خود در تهران و کرج به اراک می توانید با مشاورین ما تجربه گروه تولیدی تابان تماس بگیرید و استعلام قیمت نمایید. نمای ترموود با استفاده از چوبهای ترمووود که در عرض‌های ۸ و ۱۰ و ۱۵ سانتی تولید می شود به صورت افقی یا عمودی نصب می‌گردد.

تابلو چلنیوم